Lyckat experiment?


Jag fick en avi i posten. Hämtade ut paketet och gissa vad?! Jag hade fått en flaska Gucci!  Jag var extatisk av lycka. Yes!! Lyckan förtogs dock lite när jag upptäckte att jag hade beställt den själv. Ja, ja. Den luktar ju lika gott för det. Köpte dessutom åtta doftpåsar på julrean, så nu luktar både jag och lägenheten fantastiskt. Var ute på en liten tur med familjen igår. Gumman hittade en tröja som hon älskade. 10 kr på Myrorna. Bra köp. Dessutom var alla hennes strumpor trasiga så vi fick köpa in ett lager. Hon hade väldigt svårt att bestämma vilka hon ville ha. Det blev till slut strumpor med Bratz, Hello Kitty och Love-tryck. Själv gjortde jag ett fynd efter att vi kommit hem. Ett som var svårt att pruta på . Fyndet gjordes i en spontant uppkommen hörna i vårt hus. Där ställer folk saker som de inte vill ha längre och på så sätt byter vi grejor med varandra. Leksaksbil mot en rostig skruv etc. Jag hittade ett så sött litet sidobord. Det står nu i mitt sovrum och ser alldeles förtjusande. Det ska jag också lägga ut en bild på när jag lärt mig hur man gör. Själv har jag bidragit med en bordsgrill till hörnan. Fullkomligt oduglig sak som bara tar en MASSA plats i köksskåpen. Vi har använt den en enda gång och det var allmänt frustrerande. Den försvann dock fort från hörnan så någon måste ju ha sett något användningsområde för den. Jag har gjort många andra fynd i samma hörna. Ett krocketspel, sju Höganäskrukor i varierande storlek och en teddypyramid som Flinga älskar att sova i. Hon ligger där i och ser så salig ut. Ibland svämmar hon över av kärlek till pyramiden och börjar ömt att tvätta den. Det är inte lönt att Kurre försöker sig på att ligga där, då får han så han bleknar. Han är inte heller särskilt intresserad, det blir allldeles för varmt för honom. Han föredrar att knöla ihop sig i tvätthon. Det får absolut inte vara för mjukt och bekvämt för honom. Hårt, ojämt och kärvt ska det vara.


Kommentarer
Postat av: Pax

Hårt, ojämt och kärvt ska det vara. Det som inte dödar härdar!

2009-01-12 @ 10:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0