Kaffe som bromsmedicin

Hörde idag att om man dricker minst tre koppar kaffe om dagen minskas risken att drabbas av demens med över 60%. Jag måste börja med lite seriös kaffedrickning. Inte mig emot. Men allvarligt så undrar jag vad  som håller på att hända med min hjärna. När jag var 25 tyckte jag att jag var en intelligent person och att min hjärna hade stor kapacitet. Jag tyckte att jag var bra på att planera, organisera och lära mig saker. On top of everything. Faktum är att jag tyckte att jag tänkte för mycket, så att det övergick i grubblerier och blev jobbigt. Det känns som att det måste ha varit en helt annan människa. Nu går jag ständigt omkring med en känsla av det måste ha gått en säkring någonstans i huvudet. Jag lyckas inte hålla reda på någonting. Glömmer och virrar till allt. Den där tänkande människan som analyserade och funderade, vart tog hon vägen? Jag tänker ju ingenting numera, som en guldfisk. Fast faktum är att det har sina fördelar. Min hjärna orkar inte på samma sätt fundera ihop saker att oroa sig över. Jag har inget kontrollbehov, ingen vilja att lägga mig i andra människors liv. Jag lyckas ju knappt lägga mig i mitt eget. Att irritera sig finns inte heller lika stor plats för längre. Trots allt detta skulle jag nog villa få igång hårddisken lite mera. Måste brygga kaffe...undrar bara var jag har ställt burken...  

Kommentarer
Postat av: pax

Tänk dig att du står i matbutiken och funderar!



"Hmm, jag vet att jag skulle handla tre saker. Det första var bröd och det andra var ost, men det tredje...Hmm"

Tiden går och du kommer helt enkelt inte på det tredje.

Ja vad ska man göra? Får väl helt enkelt fara hem och äta sina mackor utan smör!

2009-01-15 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0