Garage

Vet ni vad som alltid slår mig när jag är ute och promenerar i villakvarter? Garagen. Alla har JÄTTESTORA garage. Jag får en känsla av att garaget symboliserar status. Det ska gärna vara dubbelgarage och flotta dörrar. Men det lustiga är att bilen alltid står utanför garaget. Vad är då meningen med föreningen? Är det så att man har så många bilar att man redan har garaget fullt och dessutom två stycken utanför? Eller är det så att man gärna vill ha ett fint garage men när det kommer till kritan är det för jobbigt att köra in den i garaget? Eller är det helt enkelt så att man gärna vill visa upp en annan viktig statussymbol, bilen? Om den står i det fina garaget syns ju inte den fina bilen.
Vet ni vad det braiga är med att ha en skral ekonomi? Man behöver inte delta i den typen av tävling. Oj, kolla vad grannen har nu måste jag uppdatera mina ägodelar för att hänga med. När man vet att man är körd redan innan start lämnar man helt enkelt walk-over. Det är faktiskt rätt skönt.
Som Nicke skriver i veckans upplaga av krönike-pingisen: "Man ska inte vara så rädd för att vara lite pank ibland. Det är bara nyttigt och karaktärsdanande".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0