Jag + filmer = sant

Igår återupptäckte jag När Harry mötte Sally. Det var nog nästan 20 år sedan jag såg den sist. Det är en riktig romantisk komedi det! Nora Ephron som har skrivit manuset har också gjort Sömnlös i Seattle och You´ve got mail, två av mina andra favoritfilmer. Alla tre med Meg Ryan, innan hon opererade sönder sig. Så söt hon var! Alla tre filmerna har samma sköna känsla. Jag har några favoritfilmer som går varma här hemma. Jag har på dem, men tittar inte aktivt. De är på bara pga den känsla de ger mig. Det blir liksom hemtrevligt och mysigt av dom och jag mår lite bättre. Förutom ovanstående filmer sätter jag gärna på; Adam och Eva (den såg jag och Mumsiga Mansingen på vår första dejt), Ogifta par, The Holliday, En kvinnas doft, Grabben i graven bredvid, Nu är det jul igen och En riktg jul. Den sista är 2007 års julkalender. Jag och gumman älskar den, vi kan den utantill vid det här laget.
En annan film som jag tycker är så bra är The way we were med Robert Redford och Barbara Streisand. Ha näsdukar i beredskap. Samma sak gäller för Dagboken. Oj, en så´n fin kärleksfilm! Den måste ni bara se om ni inte redan gjort det. Har ni sett den? Se den igen.  Gillar man lite mera spänning så tyckte jag att Sea of Love var bra. Al Pacino, han kan ju inte vara dålig. Vilken skådis han är! Sick! En skådis som jag tyckte var bra förr i världen är Nicole Kidman, men hennes ansikte har ju slutat röra på sig. Hur förväntar man sig att man ska kunna göra bra skådis-insater med hela ansiktet förlamat av botox? Det är faktiskt rätt kul att jämföra hennes utseende nu med hur hon såg ut i Bankok Hillton. Det är inte mycket som är original på henne numera. Tragiskt, verkligen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0