Endast fantasin sätter gränser

Är det inte fantastiskt vad något så enkelt som en promenad hem från skolan kan användas till? Vi har kanske 300 meter hem från skolan och idag tog det modiga 30 minuter i anspråk. Visste ni att en stor majoritet av alla snöklumpar är felplacerade? Inte? Så är det. Och gumman känner sig nödd och tvungen att flytta på dem alla. Det tar sin lilla tid. Visste ni att man med endast en skidstav kan göra mönster i snön som föreställer både en fjäril och en fyrklöver? Inte? Då måste ni helt enkelt gå ut och prova. Visste ni att om man drar fötterna efter sig på tvären blir det fantastiska, breda spår i snön? Jasså, det visste ni. Jag tycker verkligen att det är underbart att barn hittar så mycket att förundras över och upptäcka och jag vill låta mig inspireras. Men vissa dagar, som idag, lyckas jag inte riktigt. Istället börjar det brinna i mina hårrötter. 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0