Oh, sole fredagskväll

Idag är det fredag. Den bästa av veckans dagar.  Det känns alltid som att livskvalitén är högre på fredagarna. Idag ska jag städa lite och göra klart för mys. Dessutom har jag köpt flera förpackningar ljus på extrapris (Ica Maxi, så klart). Dom reade ut julfärgerna. De brinner ju lika vackert oavsett färg, resonerade jag, och köpte på mig ett lager. Shit, vad jag ska tända ljus ikväll! Min systerdotter, Lilla mumsan Ida, kommer hit och ska sova över. Vi ska äta bakad potatis, det har Gumman bestämt. Till det ska vi ha kyckling och en fantastisk sås efter mexikanskt recept. Man grillar paprika i ugnen. När de är ordentligt brända på ytan tar man av ytskiktet. Lägg i bunke och tillsätt creme fraiche, riven ost, vitlök, salt och peppar. Mixa. Jag har fått receptet av min mexikanska vän Alma. Hon är inte bara Mexicos utan världens bästa Alma! Möjligen ska det också vara sambal oelek i. Det brukar det alltid vara i Almas mat. Sedan ska vi naturligtvis se på Let´s dance. Lättsamma underhållningsprogram är det bästa som finns. Tyvärr missar man ju då På spåret. Det programmet har ju liksom alltid funnits och hör till helgkvällarna. Men det tilltalar ju inte barn lika mycket som dansprogrammet. Men jag ska definitivt försöka hitta av en repris. Oldsberg och Hellbergs samspel är underbart. Den lite torra gubbhumorn är så skön på nå´t vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0