Ilska

Om ni köper nya juveler så behöver ni inte bemöda er om att ta en försäkring! Ta ett råd från Köln. Jag tappade ett örhänge ur ett par. Vilken tur att dom var försäkrade tänkte jag glatt. Åkte ner på stan och visade upp mitt garantipapper, men nehej, så enkelt var det naturligtvis inte. Det måste polisanmälas, förstår ni. Kände stort motstånd mot att uppta polisens tid med det, men gjorde som jag blivit tillsagd. En månad senare åkte jag ånyo ner på sta´n. Jodå, jag skulle få ett nytt örhänge, men då måste jag betala 379 kr. Vilket är lika mycket som ett nytt. Varför? Jo, förklarade tanten, guld HAR ju blivit så dyrt. Jag reagerade med all omognad jag kunde uppbringa. Svor att det var SÅ dåligt, raffsade ihop mina papper, och stampade ut med all spänst jag förmådde. Inte överdrivet mycket., dessvärre.  Det gav nog inte riktigt det effektfulla intryck jag hade avsett, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0