Gör det själv

Nu ett litet budget-tips; Färga dina kläder. Fan, vad kul det är att stoppa in gamla sunkiga trasor i maskinen och plocka ut kläder som verkar komma direkt från affären. Jag har hållit på att färga kläder både till mig och gumman och det blev så läckert. Gumman har en hel del ljusrosa i sin garderob och till sist går dom helt enkelt inte att återställa till ursprungsfärgen längre. Nu är dom istället läckert svarta och vinröda. Minns ni min vinfläckiga morgonrock som jag beskrev i ett tidigare inlägg? Nu har jag färgat hela rocken vinröd. Klurigt, va? Mina urtvättade svarta kläder är nu som nya igen. Love it. Och så ekonomiskt och präktigt dessutom. Nä, inte präktigt. Det är det värsta ord jag vet. Det sista jag vill vara. Det får räcka med ekonomiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0