Viktminskning alternativt hylla sina former eller både och

Ja, det lutar åt att jag måste försöka mig på en liten viktminskning. Inget allt för drastiskt. Om bara min mage kunde låta bli att vara så omfångsrik så skulle jag inte ha några större issues. Det är som att allt jag lägger på mig hamnar där. När jag sedan går ner i vikt försvinner brösten först. Vad är det för typ av ordning? Hittills kan jag ju inte direkt skryta med några större framgångar inom viktminskningens förlovade värld. Jag har i och för sig bara hållit på i tre dagar, men ändå. Att jag dessutom har tröttnat på att hålla diet framåt kvällskvisten och avslutat dagen med glass och flera Anthon Berg med fyllning av jordgubbar och champange har ju inte heller hjälpt till direkt. Hur ska man kunna gå ner i vikt när det görs så mycket gott? Det är ju helt enkelt inte mitt fel.Anthon Berg skulle stämmas. Men idag ska jag vara duktig. Har gjort iordning en stor råkostsallad. Åh, så det pirrar i kroppen av förväntan när jag tänker på att jag ska få äta den till lunch. Det är så tråååkigt med grönsaker!!!! Jag får helt enkelt komma på något roligare sätt att minska i vikt. Typ amputera någon kroppsdel.
Dagens guldkantstips;  Karlsson på taket. Gumman och jag läser den på kvällarna innan hon ska somna och jag skrattar ihjäl mig. Underbara, fantastiska Astrid. Hennes hjärna tillät tankarna att ta helt andra vägar än hos oss andra. När Lillebror och Karlsson tävlar om vems mormor som är tjatigast så skrattar både Gumman och jag så att vi gråter. Ett perfekt sätt att avsluta dagen på. Särskillt som Gumman är inne i en väldigt känslig period just nu och oroar sig för strängt taget allt. Då är det så befriande att få sig ett riktigt gott skratt innan det är dags att sova på lilla rosenknoppsörat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0