Kroppshår

Har just återkommit hem efter en laserbehandling av bikinilinjen. Det är helt mindblowing att man till sist inte har kvar något hår. Borta, gone...forever. Jag har bara en bahandling kvar och har gått från snårig regnskog till silkeslen barnrumpa. Det känns lite för bra för att vara sant. Det är dock ingen billig guldkant på vardagen och går inte alls ihop med mina sjukpensionärsinkomster. Jag förstår faktiskt inte vad jag tänkte när jag satte igång det här projektet. Måste i något förvirrat ögonblick fått för mig att jag var Victoria Beckham. Pensionär, det låter ju verkligen hett. Kanske kan jag få rabatt på bussen. Måste kolla upp det...Var var jag? Jo, laserbehandling. Det fungerar ju faktiskt! Det känns litegrann, men är ändå rena semestern i jämförelse med vaxning. Och för mig fungerar helt enkelt inte vaxning. Håret försvinner visserligen, men det blir knappast vackrare. Istället ser jag ut som en köttfärs och det är ju inte heller särskillt sexigt. Så jag kan ju alltid intala mig att jag helt enkelt inte hade något val. Det känns ju trösterikt när man öppnar plånboken och allt som finns att tillgå är damm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0