Energitjuvar

VARNING!!!! Här kommer nå´t som jag tror är extremt essensiellt för att man ska kunna må bra och vara lycklig. Eliminera alla energitjuvar ur ditt liv! Jag har klippt ut defenitionen för en energitjuv ur en artikel och hängt upp på kylen för att fortsätta vara stark i min övertygelse. Defenitionen lyder som följer: " En energitjuv är en person som är uppfylld av sig själv och som får sina kickar av den energi och kraft hon tar från andra. För att en energitjuv ska kunna vara just energitjuv måste det ju finnas någon som underordnar sig henne och låter sig dräneras. Energitjuven känner sig stor och stark när motparten blir liten och obetydlig." Stämmer det på någon ni känner? Jag har bestämt mig för att det ska fan inte vara mig dom tar sin energi från. Jag behöver den så innerligt väl själv. Och varför skulle man tillåta det när det finns så många fantastiska, varma människor att umgås med istället? Sådana som accepterar en som man är. Vissa drar det till och med lite längre och tycker om en just för att man är som man är. Det är dom som är viktiga. Det finns en roman på det här ämnet som jag läste för ganska många år sedan. Den heter "Den nionde insikten" och är skriven av James Redfield. Det är nog dags att damma av den, känner jag.

Kommentarer
Postat av: Cici

håller helt och hållet med dig gumman. jag har till och med börjat att göra av med såna energitjuvare ...en borta (flyttar snart).. en kvar. jejeje

2009-01-14 @ 13:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0