Skator

Tänkte försöka höja statusen för dessa ofta avkskydda fåglar. Jag som alltid varit lite apart älskar dem såklart. Skator kan alltid få mig att le på en pissig dag. Skator har helt enkelt humor och vet hur man har kul. Skator "in action" får mig alltid att tänka på min cornish rex hona, Flinga. De har liksom små projekt på gång. Inte för att det behövs för att säkra deras överlevnad utan bara för att sätta guldkant på livet. Och det är ju något vi hyllar, inte sant? När jag är ute och går och stöter på ett gäng livsbejakande skator får jag alltid lust att stanna till och join the party. Skulle gärna villa hänga med några coola skator. Dessutom anser jag att dom är oerhört vackra fåglar. Grafiskt svarta och vita. Tydliga kontraster, det bästa jag vet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0